VoIPTelefonisch contact tussen klant en bedrijf is een van de meest verkozen contactmethodes, omdat dit zorgt voor een enigszins persoonlijke benadering en vaak veel vragen in een telefoongesprek beantwoord kunnen worden en er een relatie kan worden opgebouwd tussen klant en bedrijf. De meeste bedrijven maakten vroeger gebruik van een ISDN-lijn met een vaste telefooncentrale die in het kantoor zelf geïnstalleerd was. Tegenwoordig bieden steeds meer bedrijven de optie om vanaf huis te werken en is deze verouderde ISDN optie van zakelijke telefonie ook niet meer van deze tijd. Bellen via internet is zowel op particulier als zakelijk vlak de nieuwe manier. We spreken in dit geval ook wel van Voice over IP bellen. Voor veel bedrijven biedt deze manier van zakelijke telefonie veel voordelen voor zowel de klant, het bedrijf als de medewerkers.

Tip: VOIP Diensten Compleet | Unieke 15 Functies Inbegrepen

Betere en snellere service voor klanten via VoIP

De klantenservice en hoe deze beoordeeld wordt in combinatie met de telefonische bereikbaarheid, is voor veel bedrijven cruciaal. Door te kiezen voor een Voice over IP-oplossing is het mogelijk om de dienstverlening via de telefoon nog verder te verbeteren. Zakelijke telefonie via VoIP biedt namelijk ontelbaar veel opties, om de zogenaamde customer journey te versnellen en te verbeteren. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan vooraf afgestemde keuzemenu’s die ervoor zorgen dat mensen direct met de juiste afdeling worden doorverbonden, maar ook de optie van het opnemen van vooraf ingesproken berichten, waarmee de makkelijke vragen door een vooraf opgenomen bericht beantwoord kunnen woorden. De tijd die de klant door deze maatregelen aan de lijn hangt, wordt hierdoor aanzienlijk verkort en tegelijkertijd worden de vragen sneller beantwoord.

Uitgelicht: Hosted VoIP Kosten | Transparant Overzicht Tarief Hosted VOIP

Met VoIP kan er behoorlijk op diverse kosten bespaard worden

Steeds meer bedrijven bieden hun medewerkers de mogelijkheid om vanaf huis te werken. Om ervoor te zorgen dat mensen vanaf huis via de mobiele telefoon of de laptop de bedrijfstelefoon kunnen bedienen, is hierbij noodzakelijk. Bellen via het internet is dan ook vaak de enige oplossing om dit mogelijk te maken. Door VoIP kun je de huurkosten van een kantoorpand aanzienlijk verlagen, omdat je minder ruimte nodig hebt, want meer mensen werken vanaf huis. Daarnaast is het zo dat je naast de flexibiliteit voor de medewerkers je ook nog eens een stuk minder betaalt voor de meeste VoIP oplossingen dan dat je zou betalen voor een traditionele ISDN-lijn. Zo levert VoIP in veel gevallen aanzienlijke besparingen op voor elk bedrijf.